Koronavirüs Salgını Sırasında Geliştirilen Dolandırıcılık Girişimlerine Yönelik Bilgilendirme

Koronavirüs Salgını Sırasında Geliştirilen Dolandırıcılık Girişimlerine Yönelik Bilgilendirme​

Koronavirüs Salgını Sırasında Geliştirilen Dolandırıcılık Girişimlerine Yönelik Bilgilendirme

Değerli Müşterimiz,

Dünya genelinde koronavirüs tehdidi yayıldıkça, toplumda ve çalışma şekillerinde oluşturduğu hızlı değişimden yararlanmak isteyen siber suçluların; kişisel bilgileri ele geçirmek amaçlı virüs ile bağlantılı sahte web sayfaları, sahte uygulamalar ve sahte SMS gönderimlerinin hızlı bir artış gösterdiği gözlenmektedir.

Odeabank olarak siz değerli müşterilerimizin sağlığını her şeyden çok önemsiyor ve bu süreçte sağlığınızı koruyarak hizmetlerimizden kesintisiz ve güvenle faydalanabilmeniz için dijital kanallarımızda teknolojinin imkanlarını sonuna kadar kullanıyoruz.

Sizlerin de kişisel bilgilerinizin güvenliğini tehlikeye atabilecek durumlar ile karşılaşmamanız amaçlı dikkat etmeniz gereken aşağıdaki hususları önemle bir kez daha hatırlatmak isteriz.

  • Koronavirüs, Covid-19, salgın, ücretsiz maske, kredi, yardım, destek, aşı, tedavi, ücretsiz internet gibi anahtar kelimeler içererek korku, panik yaratabilecek veya olağan dışı vaatler içeren SMS, e-posta, sosyal medya reklamları veya uygulamalara itibar edilmemesi; iletilerin içerisinde bulunan link’lere tıklanmamasını hatırlatırız. Güvenliğinden şüphe duyduğunuz ortamlarda bilgilerinizi paylaştığınız takdirde 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'ni arayarak bildirim yapmanız gerekmektedir.
  • İnternet Bankacılığı veya kartlarınız ile sanal ortamda yapacağınız işlemlerde cep telefonunuza SMS yolu ile iletilen tek kullanımlık şifrenizi banka personeli dahil kimseyle paylaşmayınız.
  • Telefonda kendisini hakim, polis, savcı, avukat, sağlık personeli veya banka personeli olarak tanıtan, baskı yapan ya da sosyal medya, e-posta üzerinden arkadaşlarınız ya da ticaret yaptığınız şirket gibi davranan dolandırıcılar arayabilir. Herhangi bir bilgi paylaşımı veya finansal işlem gerçekleştirmeden görüşmenizi sonlandırın.
  • İnternette gördüğünüz gerçek olamayacak kadar iyi avantaj sunan kampanyalara tıklamayınız ve bankamızın resmi web sitesi ve Mobil Şubesi haricinde sizden bilgi istenen kanallara bilgi girişi yapmayınız.
  • Cep telefonunuzu her zaman yanınızda bulundurun. Telefonunuzun aniden iletişime kapanması, SIM kartınızın veya telefonunuzun çalınması, kaybolması veya sizin haberiniz dışında SIM kart değişikliği yapılması halinde 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz.
  • Banka hesabınızdan para çekildiğini, hesap detaylarınızı yanlışlıkla bir dolandırıcıya verdiğinizi ve dolandırıcılık eylemine maruz kaldığınızı düşünüyorsanız; zaman kaybetmeden 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz.