ATM ve Kart Güvenliğiniz

ATM ve Kart Güvenliğiniz

ATM ve Kart Güvenliğiniz İçin Dikkat Etmeniz Gereken Noktalar

  • Kendi işlemlerinizi ve başkalarının işlemlerini rahatça yapabilmeleri için sıradaki kişi ile aranızda mesafe olmasına dikkat ediniz.
  • İşlemleri gerçekleştirirken şifrelerinizi başkaları tarafından görülmeyecek şekilde girmeye özen gösteriniz.
  • İşlem yaparken kimseden yardım almayınız ve ATM'nin başından ayrılmayınız.
  • İşlem sonrasında aldığınız bilgi fişlerini saklayınız veya imha ediniz.
  • Kartınızın kaybolması, çalınması veya bilginiz haricinde kullanıldığını düşündüğünüzde hemen 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'nden 0'ı tuşlayarak Kayıp/Çalıntı Hattı'na haber veriniz. Sizin yerinize başkasının aramasına izin vermeyiniz ve aramalarda kendi telefonunuzu kullanınız, telefon numarasını kendiniz tuşlayınız.
  • Olağan dışı bir durumdan şüphelenirseniz ilk olarak 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'ne haber veriniz. Bu bildirimlerde 3. şahıslara ait telefonları kullanmayınız.
  • Kartınız çalındığında veya kartınızı kaybettiğinizde,beraberinde nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi belgeleriniz de çalındıysa durumu polis ve savcılığa mutlaka bildiriniz.
  • Kartınızı ve paranızı işlemleriniz bittikten sonra görülür şekilde taşımayınız.
  • Kredi/banka kartınızla alışverişinizden sonra kartınızı geri aldığınızdan emin olunuz.
  • Kartınızın numarası, son kullanma tarihi, arka yüzeyindeki güvenlik numarası gibi bilgileri telefon ile sizi arayan kişilerle paylaşmayınız.

Kart şifreniz için aşağıdaki noktalara dikkat ediniz.

  • Şifrenizi belirlerken, sizin, eşinizin, çocuğunuzun doğum tarihi, ardışık rakamlar, desteklediğiniz takımın kuruluş yılı gibi başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek bilgileri tercih etmeyiniz.
  • Şifrenizi, personellerimiz dahil üçüncü şahıslara söylemeyiniz, paylaşmayınız ve şifrenizi kullanırken kimsenin görmediğine emin olunuz. Şifre sorumluluğunun kart sahibinde olduğunu unutmayınız.
  • Şifrenizi kartınızın üzerine veya başka bir kağıda yazmayınız , üzerinizde bulundurmayınız.
  • Kartınızın ATM'de sıkışması durumunda mümkünse bulunduğunuz ATM'den ayrılmadan önce 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'nden 0'ı tuşlayarak Kayıp/Çalıntı üzerinden kartınızı iptal ettiriniz. Yeni kartınız en kısa sürede adresinize ulaştırılacaktır.