Fijital

Geleceğin Bankacılığı: Fijital Bankacılık​

Fijital mi? Hayır, yazım hatası yapmadık. Fiziksel ve dijital kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşan bu yeni pazarlama terimi son birkaç yıldır farklı sektörlerde kullanılıyor. Bu terim her ne kadar kulağımıza yeni yeni çalınıyor olsa da vadettiği konsept çok yeni değil. Fijital hizmetler, fiziksel ve dijital dünya arasında bir köprü görevi görürken bu deneyimin online ve offline arasında pürüzsüz bir geçiş sağlamasını hedefliyor.

Tüm dünyayı eve hapseden Covid 19 pandemisi öncesinde bile müşteriler satın alacağı ürünleri internetten sipariş edip mağazadan teslim alma pratiği geliştirmekteydi. Bizi sesimizden tanıyan müşteri çözüm merkezi robotlarıyla iletişim kurmaya alışmış, yavaş yavaş sanal ile gerçeğin buluşmasına tanık olmaya başlamıştık. Belki siz de bir fast food restoranında en sevdiğiniz menüyü kiosklardan birini kullanarak sipariş ettiniz, ödemenizi temassız bir şekilde gerçekleştirip bir kenarda hazırlanmasını beklediniz.

Şüphesiz ki pandemi sırasında müşterilerin sıfır temasla hizmet alma arzusu birçok sektörü uygun dijital deneyimler sunmaya teşvik etti. Pandeminin etkilerinin gözle görülür derecede azaldığı günümüzde ise tüketicilerin mağazalara dönüşünün pandemi öncesiyle aynı yoğunlukta olmadığını fark ediyoruz. Yine de yüz yüze deneyimler için hâlâ ciddi talep olduğunu söyleyebiliriz. Elbette bu online alışveriş rahatlığını kaçırmak istedikleri anlamına gelmiyor. Fijital pratikler müşteri nerede ve nasıl hizmet alırsa alsın sorunsuz ve akışkan bir deneyim sunmayı hedefliyor.

Peki ya gelişen teknolojiyle beraber neredeyse tamamen dijital hizmetlere döndüğümüz süreçte, tüketiciyi hem offline hem de online bir bankacılık deneyimine yönlendirmenin sebebi neydi?

Fijital bankacılık, fiziki şubelerin dijitalleşmenin avantajlarından yararlandığı bir bankacılık türü. Bu model sayesinde, müşterilere hem yüz yüze hem de teknoloji vasıtasıyla hizmet verilebiliyor.

Avrupa’nın en büyük bankalarından biri olan İngiliz menşeili Barclays’ın yayımladığı bir rapora göre*, ankete katılan Z kuşağı müşterilerinin yüzde 46'sı, yatırım yapmadan veya bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce daha fazla ürün veya hizmeti keşfetmek için fiziksel şubeyi ziyaret edeceklerini söylüyor. Bu veriler, yeni nesil müşteri kitlesi için de dijitalin yanında fiziksel unsurların ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Fiziksel ortamda ürün ve hizmetleri denemek ve daha sonra bunları dijital olarak satın almak en cazip olanı.

Odeabank'ta Fijital Bankacılık

Tüm dünyada hızla değişen ve gelişen bankacılık deneyimlerine paralel olarak Odeabank da müşterilerine kusursuz hizmet vermeyi hedefliyor. Fiziksel ve dijital bankacılık deneyiminin harmanlandığı Odeabank'ta şubeye gelmenize gerek kalmadan birçok ürün ve hizmeti, internet bankacılığı veya mobil uygulama üzerinden inceleyebilir, satın alabilirsiniz. Görüntülü görüşme ile şubeye gelmeden kolayca hesap açabilir, Yakından Bankacılık anlayışı sayesinde telefon yardımıyla kendi kişisel danışmanınızla iletişime geçebilirsiniz.

Tamamen dijital bir kart olan ve kaybolma derdi bulunmayan, doğa dostu kredi kartı Bank’O Diji K@rt ile kredi kartının tüm faydalarından dijital olarak yararlanabilirsiniz. Şubeye gitmeden internet şube ve iletişim merkezi üzerinden başvurulan ve onaylandığı anda kullanıma açılan Bank’O Diji K@rt ile taksitli avans veya nakit avans kullanabilir, e-ticaret ödemelerinizi yapabilir, otomatik fatura ödeme talimatından işlem taksitlendirmeye kadar kredi kartlarıyla yapılan her işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Öte yandan, Odeabank şubelerinde yer alan Self-Servis Bankacılık alanlarında, bankacılık işlemlerinizi sıra beklemeden, mesai saatleri dışında ve hafta sonlarında dahi güvenle yapabilirsiniz.

Fijital Bankacılığın Faydaları Neler?

Daha İyi Müşteri Deneyimi

İster dijital ister fiziksel olsun, yeni çağın müşterisi hızlı ve etkin çözümler istiyor. Fijital bankacılık söz konusu olduğunda müşterinin tercihi yüz yüze görüşme yönündeyse de dijital bankacılıktan yanaysa da tümüne en iyi şekilde hizmet vermek mümkün.

Eşit Müşteri Memnuniyeti

Peki ya dijitalleşmeye mesafeli, yaşı sebebiyle bu hızlı dönüşümü yakalayamamış müşteriler ne olacak? Onlar için de çözüm fijital bankacılıkta. Dijital dünyaya henüz alışamamış müşteriler de banka şubesine gelerek burada bulunan dijital hizmetlerden yararlanabilir, gerektiğinde bir personelden yardım isteyebilirler.

Uygun Maliyet

Fijital bankacılığın bir başka şaşırtıcı avantajı da genel giderleri düşürmeye yardımcı olması ve müşteri değerini artırması. Ayrıca hizmet alma süreci boyunca tekrarlayan işlemler fijital bankacılık sayesinde otomatize ediliyor, birçok işlemin tamamlanması için gereken süre kısaltılmış oluyor.

Geniş Müşteri Tabanına Erişim

Araştırmalara göre küçük şehirlerde veya kasabalarda yaşayan nüfusun dijital bankacılığa karşı hâlâ biraz isteksiz olduğu görülüyor. Bunun bilgi eksikliğinden kaynaklandığı düşünülüyor. Ancak bu senaryoya en uygun çözümü de yine fijital bankacılık sunuyor. Fijital bankacılık ile bankacılık hizmetlerinin daha geniş bir kitleye uygun hâle getirilerek, bankaların doğru müşteriyle bağlantı kurması hedefleniyor. Böylece kişi şubeye gelse dahi personelden yardım alarak dijital bankacılık konusunda bilgi edinebiliyor. Banka şubeleri müşterilerde güven duygusu yaratırken, dijital servisler de sundukları hızlı çözümler sayesinde müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkarıyor.

Peki bundan sonra bankacılıkta bizleri ne bekliyor?

Fijital bankacılık hem kurum hem de müşteri tarafında elle tutulur bir fayda sağlıyor. Fijital bankacılığın her kuşaktan müşteri için en kabul gören ve güvenilir bankacılık sistemi olduğunu söylemek mümkün. Önümüzdeki dönemde, online ve offline hizmetlerini etkili bir şekilde birleştiren bankalar şüphesiz ki geleceğin tercih edilen finans kuruluşları olacak.

Türkiye’nin önde gelen fijital bankası

2022 yılında vizyon, misyon ve varlık amacını yenileyen Odeabank, özgün fiziksel hizmetlerle bütünleştirilmiş en iyi dijital deneyimi sunan, Türkiye’nin önde gelen fijital bankası olma vizyonuyla hareket ediyor. Değer yaratan bankacılık hizmetleriyle refahı artırmayı varlık amacı olarak belirleyen Odeabank, özgün ürünleri ve uzmanlığı ile bankacılığı kolaylaştırmayı ve toplumsal sorumluk bilinciyle sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamayı misyon ediniyor.

İşveren kimliğinin ve kurum kültürünün güçlendirilmesine, çalışan deneyiminin zenginleştirilmesine ilişkin çalışmaları Odealist ismi altında yürüten banka, yalnızca çalışanlarının ve müşterilerinin değil, tüm toplumun refah içinde yaşaması için gözettiği değerleri ise özgünlük, heyecan, açıklık ve saygı olarak 4 ana başlıkta ifade ediyor.