ATM ve Kart Güvenliği​

Genel Uyarılar

Dikkat Etmeniz Gereken Noktalar

  • Kendi işlemlerinizi ve başkalarının işlemlerini rahatça yapabilmeleri için sıradaki kişi ile aranızda mesafe olmasına dikkat edin.
  • İşlemleri gerçekleştirirken şifrelerinizi başkaları tarafından görülmeyecek şekilde girmeye özen gösterin.
  • İşlem yaparken kimseden yardım almayın ve ATM'nin başından ayrılmayın.
  • İşlem sonrasında aldığınız bilgi fişlerini saklayın veya imha edin.
  • Kartınızın kaybolması, çalınması veya bilginiz haricinde kullanıldığını düşündüğünüzde hemen 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'nden 0'ı tuşlayarak Kayıp/Çalıntı Hattı'na haber verin. Sizin yerinize başkasının aramasına izin vermeyiniz ve aramalarda kendi telefonunuzu kullanın, telefon numarasını kendiniz tuşlayın.
  • Olağan dışı bir durumdan şüphelenirseniz ilk olarak 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'ne haber verin. Bu bildirimlerde 3. şahıslara ait telefonları kullanmayın.
  • Kartınız çalındığında veya kartınızı kaybettiğinizde beraberinde nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi belgeleriniz de çalındıysa durumu polis ve savcılığa mutlaka bildirin.
  • Kartınızı ve paranızı işlemleriniz bittikten sonra görülür şekilde taşımayın.
  • Kredi/banka kartınızla alışverişinizden sonra kartınızı geri aldığınızdan emin olun.
  • Kartınızın numarası, son kullanma tarihi, arka yüzeyindeki güvenlik numarası gibi bilgileri telefon ile sizi arayan kişilerle paylaşmayın.

Kart şifreniz için aşağıdakilere dikkat etmelisiniz.

  • Şifrenizi belirlerken, sizin, eşinizin, çocuğunuzun doğum tarihi, ardışık rakamlar, desteklediğiniz takımın kuruluş yılı gibi başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek bilgileri tercih etmeyin.
  • Şifrenizi, personellerimiz dahil üçüncü şahıslara söylemeyin, paylaşmayın ve şifrenizi kullanırken kimsenin görmediğine emin olun. Şifre sorumluluğunun kart sahibinde olduğunu unutmayın.
  • Şifrenizi kartınızın üzerine veya başka bir kağıda yazmayın , üzerinizde bulundurmayın.
  • Kartınızın ATM'de sıkışması durumunda mümkünse bulunduğunuz ATM'den ayrılmadan önce 444 8 444 Odeabank İletişim Merkezi'nden 0'ı tuşlayarak Kayıp/Çalıntı üzerinden kartınızı iptal ettirin. Yeni kartınız en kısa sürede adresinize ulaştırılacaktır.