Odeabank, engelli müşterilerin bankacılık hizmetlerine daha kolay erişimini sağlamak adına, Şube ve ATM’lerinde sunulan hizmetlere ilişkin işlem seçeneklerini artırmayı hedefliyor.

Bankamız hedeflerini, 5378 sayılı Engelliler Hakkındaki Kanun ve 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren Bankacılık Hizmetlerinin Erişebilirliğine Dair Yönetmelikte yer alan kriterlere göre belirlemiş, bu doğrultuda çalışmalarını tamamlamış ve aşağıda sayılan konuları hizmete sunmuştur.

Şubelerimizde yapılan çalışmalar:

  • Şube önlerine, mümkün olan en az eğim dikkate alınacak şekilde engelli rampası yapılmıştır. Çevre şartlarından dolayı rampa yapılamadığı durumlarda, tekerlekli sandalye kullanan engellilerin her türlü yükselti farkını kolayca aşmaları için tasarlanan portatif engelli rampası kullanılmaktadır.
  • Sabit rampa bulunan şubelerimizde, erişilebilirlik şartlarına uygun ölçülerde korkuluklar bulunmaktadır.
  • Tüm şube girişlerine kabartmalı şube isimliği ve şube bilgilendirme panosu yerleştirilmiştir.
  • Tüm şube girişlerine kaldırımdan başlayacak şekilde, çevre ile ilgili tüm gerekli yön bilgilerini ve muhtemel tehlike uyarılarını belirten nitelikte hissedilebilir yüzey yapılmıştır.
  • Şube giriş kapısının engelli müşteriler tarafından kolay algılanabilmesi için ve kapıya çarpılmasından kaçınılması için, kapıya çift sıra şerit film yapılmıştır.
  • Tüm şubelerimizin girişine, ‘’Engelli Yardım Çağrı Butonu’’ montajı yapılmıştır.
  • Tüm şubelerimizde, şube girişine en yakın pazarlama masası, engelli müşterilerin tüm işlemlerini gerçekleştirebileceği bir özel hizmet bankosu olarak tasarlanmıştır. Engelli müşterilerin bu bankoya olan ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla yere kabartmalı hissedilebilir yüzey uygulanmıştır. İlave olarak bu masaya, işitme engelli müşteriler için personel ve müşteri arasındaki iletişimi sağlamak amacı ile indüksiyon döngü sistemi kurulmuştur. Bu sistem iletişimi bozan gürültü, yankı gibi çevresel faktörleri ortadan kaldırarak konuşma seslerinin anlaşılmasını sağlama amaçlıdır.
  • Engelli müşterilerin ulaşması gereken tüm alanlara yönlendirici kabartmalı yüzey uygulanmıştır.

Bankamız, engellilik konusunda tüm çalışanları bilgilendirmek ve onlarda farkındalık yaratmak amacıyla eğitimler düzenlemiş, seçilen çalışanlarına, işitme engelli müşterisinin hayatını kolaylaştırmak amacıyla işaret dili eğitimleri sağlamıştır.

Kredi kartı ile yapılan çevrim içi ödemeler, müşterinin talebi doğrultusunda bankacılık sistemine aktarılarak müşterilere bildirilmektedir. ATM üzerinden yapılan ve müşterinin hesabında finansal sonuç doğuran işlemlerde ise otomatik olarak müşteriye ait cep telefonuna kısa mesaj olarak iletilmekte olup, mesaj içeriği görme engelli müşterilerin cep telefonlarındaki okuyucu programlar yardımıyla okunabilmektedir. Çalışmalarımız kapsamında tüm ATM’lerimizin görme engelli müşterilerimize hizmet verebilir duruma getirilecektir. Görme engelli müşteriler sesli menü fonksiyonu ile söz konusu ATM’lerden asgari olarak bakiye sorgulama, para çekme, para yatırma, kredi kartı borcu sorgulama ve kredi kartı borcu ödeme gibi işlemlerini gerçekleştirebilmektedirler.

Bankamız aynı zamanda, iletişim merkezi üzerinden sunulan hizmetlerin erişilebilirliğine ilişkin, işitme engelli müşterilerin yardım alabilecekleri internet sitesi üzerinden bize ulaşın menüsü ve her türlü bankacılık işlemlerini yapabilecekleri, yardım alabilecekleri, kayıp ya da çalıntı kart bildirimlerini yapabilecekleri web sitesi ile mobil uygulama üzerinden görüntülü arama hizmeti sunmaktadır.​​​​​

Engel durumuna ilişkin bilgisi bankamızda mevcut olan engelli müşterilerimiz ve ayrıca ve 70 yaş üzeri müşterilerimiz için, kendi hesaplarıyla ilgili bakiye sorgulamak, para çekmek, para yatırmak, kredi kartı borcu sorgulamak ve kredi kartı borcu ödemek için, yurt içinde kurulu tüm ATM’leri herhangi bir ek masraf ve ücrete tabi olmadan kullanabilme altyapısı sağlanmıştır.​​​​​

Ortopedik engelli müşterilerimizin hizmet alabileceği ATM’miz Ankara Ostim Şube ATM’sidir. Bu ATM’mizin adresine buradan erişebilirsiniz.​​​