İnternet tarayıcınız güncel mi?

İnternet kullanımlarınızda güvenliğini arttırmak ve İnternet Şubesinde sorunsuz işlem yapabilmek için tarayıcıların güncel versiyonlarını kullanmanızı, eğer kullanmıyorsanız yazılımcı firma resmi sitelerinden ücretsiz olarak güncellemenizi tavsiye ederiz.

Güncel Versiyonunu İndir Detaylı Bilgi
Yeni mobil uygulamamızı denediniz mi? Detaylı bilgi için tıklayınız.

Odeabank, engelli müşterilerin bankacılık hizmetlerine daha kolay erişimini sağlamak adına, ATM’lerinde ve şubelerinde sunulan hizmetlere ilişkin işlem seçeneklerini artırmayı hedefliyor.

Bankamız hedeflerini, 5378 sayılı Engelliler Hakkındaki Kanun ve 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren Bankacılık Hizmetlerinin Erişebilirliğine Dair Yönetmelikte yer alan kriterlere göre belirledi. Bu doğrultuda şubelerde;

  • Şube önlerine, mümkün olan en az eğim dikkate alınacak şekilde engelli rampası yapılacaktır. Çevre şartlarından dolayı rampa yapılamıyorsa, tekerlekli sandalye kullanan engellilerin her türlü yükselti farkını kolayca aşmaları için tasarlanan portatif engelli rampası kullanılacak ve bu sayede mimari dokuda da herhangi bir değişikliğe gidilmemiş olacaktır.
  • Sabit rampa yapılması durumunda, erişilebilirlik şartlarına uygun ölçülerde korkuluklar yapılacaktır.
  • Şube girişlerine kabartmalı şube isimliği ve şube bilgilendirme panosu yerleştirilecektir.
  • Şube girişlerine kaldırımdan başlayacak şekilde, çevre ile ilgili tüm gerekli yön bilgilerini ve muhtemel tehlike uyarılarını belirten nitelikte hissedilebilir yüzey yapılacaktır.
  • Şube giriş kapısının engelli müşteriler tarafından kolay algılanabilmesi için ve kapıya çarpılmasından kaçınılması için, kapıya çift sıra şerit film yapılacaktır.
  • Zemin katta yer alan şube girişine en yakın pazarlama masası, engelli müşterilerin tüm işlemlerini gerçekleştirebileceği bir özel hizmet bankosu olarak tasarlanacaktır. Engelli müşterilerin bu bankoya olan ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla yere kabartmalı hissedilebilir yüzey uygulanacaktır. İlave olarak bu masaya, işitme engelli müşteriler için personel ve müşteri arasındaki iletişimi sağlamak amacı ile indüksiyon döngü sistemi kurulacaktır. Bu sistem iletişimi bozan gürültü, yankı gibi çevresel faktörleri ortadan kaldırarak konuşma seslerinin anlaşılmasını sağlama amaçlıdır. Şubenin fiziki şartları gereği bu özel hizmet bankosunun olmaması durumunda, engelli müşterilerin ulaşması gereken tüm alanlara yönlendirici kabartmalı yüzey uygulanacaktır.

Bankamız ayrıca, engellilik konusunda tüm çalışanları bilgilendirmek ve onlarda farkındalık yaratmak amacıyla eğitimler düzenleyecek, seçilecek çalışanlarına, işitme engelli müşterisinin hayatını kolaylaştırmak amacıyla işaret dili eğitimlerini de sağlayacaktır.

Kredi kartı ile yapılan çevrim içi ödemeler, müşterinin talebi doğrultusunda bankacılık sistemine aktarılarak müşterilere bildirilmektedir. ATM üzerinden yapılan ve müşterinin hesabında finansal sonuç doğuran işlemlerde ise otomatik olarak müşteriye ait cep telefonuna kısa mesaj olarak iletilmekte olup, mesaj içeriği görme engelli müşterilerin cep telefonlarındaki okuyucu programlar yardımıyla sesli mesaja dönüştürülebilecektir. Çalışmalarımız kapsamında tüm ATM’ler görme engelli müşterilerimize hizmet verebilir duruma getirecektir. Görme engelli müşteriler sesli menü fonksiyonu ile söz konusu ATM’lerden asgari olarak bakiye sorgulama, para çekme, para yatırma, kredi kartı borcu sorgulama ve kredi kartı borcu ödeme gibi işlemlerini gerçekleştirebilecektir.

Bankamız aynı zamanda, iletişim merkezi üzerinden sunulan hizmetlerin erişebilirliğine ilişkin, işitme engelli müşterilerin yardım alabilecekleri ve kayıp ya da çalıntı kart bildirimi yapabilecekleri internet sitesi üzerinden bize ulaşın menüsü ve görüntülü arama hizmeti sunmayı hedeflemektedir. ​​​​​