Odeabank ve Sanat: O’art
Odeabank’ın sanat platformu O’art, sanatın herkes için erişilebilir ve görünür olması gerektiği fikrinden yola çıkılarak 2015 yılında kurulmuştur. Odeabank O’art ile benimsediği çağdaş sanat yaklaşımı aracılığıyla sergiler, atölye çalışmaları ve konuşmalar düzenleyerek toplumun her kesimi ile ilişkilerini güçlendirmektedir.
O’art, günümüz sanatının tüm disiplinlerini sosyokültürel yapının güncel sorunlarının eleştirisi ile birlikte farklı mekanlarda topluma sunmaktadır. O’art aracılığıyla fiziksel sergilemede kurulan sanatçı-yapıt-mekân-izleyici ilişkisi, 2021 yılında COVID-19 etkisi ile dijital platformlara aktarılmıştır. Böylelikle gerçekleştirilen sergilerde; biçim, form, içerik ve yaklaşım kısıtlamaksızın yeni sanat üretimi desteği devam etmektedir.
Kuruluşundan bu yana O’art platformunda düzenlenen 22 sergi aracılığıyla sanatın etki alanı genişletilmiştir. Eleştiren, düşünen, sanatla ilgilenen, yaratan gençler sanat yarışmaları aracılığıyla bir araya getirilmiş; ayrıca dünyanın her yerinden çağdaş sanat, dijital sanat, enstalasyon, çizim, fotoğrafçılık ve birçok farklı disiplin ile ilgilenen sanatçıların eserleri ziyaretlere açılmıştır. Bu sayede, birçok galeri ve sanat mekânının da iş birliğiyle sanatçıların ve sanatın görünürlüğüne katkıda bulunulmuştur. O’art sergileri 2020 yılından bu yana online olarak da ulaşılabilir durumdadır. Sanal sergiler Odeabank web sitesi üzerinden sanatseverler tarafından deneyimlenebilmektedir. Bunun yanı sıra, O’art 2016 ve 2017 yıllarında gören, hisseden, eleştiren, yaratan genç sanatçıları O'art Sanat Yarışması ile bir araya getirmiş ve ödül alan eserleri sergiye açmıştır.
O’art programlarının tamamına buradan erişebilirsiniz.
Toplum ile Diyalog: O’blog ve O’mag
Kültür, sanat, iş dünyası, finans ve ekonomi, sürdürülebilirlik ve teknoloji ile ilişkili yaşama dair trendleri takip etmek ve bu sayede hızlı dönüşen dünyaya ayak uydurmak, Odeabank için faaliyetlerinin devamlılığı açısından oldukça değerlidir. Bunun farkındalığıyla Odeabank, kültür, sanat ve yaşama dair gelişmeleri yakından takip etmekle kalmayıp trendleri sezonluk yayınladığı dergiler ile çalışanları ve tüm toplum ile paylaşmaktadır. 2015 yılından bu yana hazırlanan moda, kültür, seyahat, sanat, mimari, gastronomi ve yeni teknolojiler gibi hızla değişen trendler ve ilgi çekici konuları içeren O’Magazin dergisi, 2019 yılında Odeabank’ın değişen kurum kimliği ile birlikte O’mag olarak yenilenmiştir.
Dinamizmi ve yenilikçi yönüyle Türkiye bankacılık sektörüne öncülük eden Odeabank, O’mag aracılığıyla toplum ve çalışanları ile güçlü bir diyalog geliştirmektedir. O’mag sunduğu ilgi çekici içerikler, seyahat önerileri ve yeni deneyim fırsatları ile, Odeabank çalışanları ve müşterileri için motive edici ve etkileşimi artırıcı rol oynamaktadır. Odeabank’tan haberleri de içeren O’mag, aynı zamanda Banka için önemli gelişmeleri tüm toplumla şeffaf bir şekilde paylaşma fırsatı sunmaktadır.
Üç aylık periyotlarla sezonluk hazırlanan O’mag dergisinin şimdiye kadar yayınlanan 24 sayısı bulunmaktadır. Ücretsiz olarak paylaşılan O’mag yayınları Odeabank şubelerinde, TimeOut dergisi ile ek olarak da dağıtılmaktadır.
O’mag dergisinin dijital yayınlarına buradan ulaşabilirsiniz.
Toplum ile geliştirdiği ilişkilerde O’mag ile sınırlı kalmayan Odeabank, çeşitli konularda yazıların paylaşıldığı blog platformu O’blog ile sürdürülebilirlik ve toplumsal konularda farkındalığı artırmayı ve toplumu bilinçlendirmeyi hedeflemektedir. O’blog; teknoloji, sürdürülebilirlik, tasarruf yöntemleri, sanat ve kültür, cinsiyet eşitliği, yatırım ve daha birçok konuya ilişkin içerikleri bünyesinde barındırmaktadır. Dijital yazılar olarak yayınlanan bu içerikler sayesinde, her geçen gün değişen trendler yakalanabilmekte ve paydaşların beklentileri daha net anlaşılabilmektedir.
O’blog içeriklerine buradan ulaşabilirsiniz.